מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

חוויה מאד ראויה , לקטנים ולגדולים, ב"הרפתקה במדבר"

By Tami Klein

פורסם במדור- , , ,

חברים סיפרו על המיזם בהתלהבות רבה ובגלישה על דיונה בעזרת גלשן, כמעט כמו על שלג, נכחנו בעצמנו לפני כשנה. "הרפתקה במדבר" הוא מיזם ייחודי. בועז שר שלום, תושב מושב באר מילכה שבמדבר, יזם ומבצע. זאת פעילות חדשה יחסית. המחשבה הייתה, כפי שמעיד בועז, "לחבר את כל איכויות המדבר ולייצר חוויה".

באזור המאופיין בדיונות חול מרהיבות מאופק עד אופק ובנופי מדבר נקיים, במקום שעדיין ניתן "לטבול" בכוכבים בלילה ולגלות מיהו בעל החיים הנע מהר או לאיטו על החול, מתקיימת החוויה. בועז מדגיש – " יצרנו חוויה כדי לחזור וליהנות מהפשטות, מהרוגע ומהשלווה שמקום קסום זה מאפשר. הרעיון היה לקחת דווקא את הלילה והערב ,הנעימים מאד במדבר ברוב ימות השנה, בעיקר בקיץ, ולאפשר לאורחים להתנתק מחיי היומיום – מעין חווית "אסקפיזם".

חווינו החוויה – משפחה רחבה – סבים,הורים צעירים ונכדים – לכולם היה נעים, נוח ומשמח להדק חווית משפחה בצוותא. האוהלים, סוכות הצל, המחצלות, המזרנים והכריות הפרושים באוהלים וב"סלון" המשותף מאד אסטטיים, נקיים ומזמינים. כיסאות הנוח הפתיעו וגם אפשרו שינויי תנוחה בהתאם לרצון ולגיל. לבקשת אחד הסבים אפשרו גם מיטות מאד נוחות ללילה, כלומר כולם יכלו ליהנות מחוויית המדבר בהתאם לנתוניו.

הארוחה החמה בערב – מצרכים לפויקה (סיר ברזל גדול על מדורה) – עוף וירקות שורש, אותם בישלנו לאטנו, הייתה מאד טעימה ובשפע. הבאנו יין מהבית, ואף חגגנו יום הולדת לילדון ולסב. המשך הישיבה סביב המדורה אל תוך הלילה תרמה לאווירה.

הילדים הוזמנו בחשכת הליל לסיור – צפו בנחשים, בעקרבים קטנים וגדולים וכמובן בטלסקופ בכוכבים. ההתרגשות הייתה גדולה. כדי להדגיש החוויה שחווו הילדים, אחד הם, והוא רק בן 6, אמר, ביוזמתו, לאחד המדריכים כאשר עזבנו – "הטיול בלילה היה מאד מעניין."

והגלישה על דיונות? כל מי שכוחו במותניו לעלות את הדיונה עם הגלשן ולהתמודד עם הגלישה, ביצע ביצועים. השכם בבוקר הילדים המשיכו החוויה של יום קודם – שוב ושוב עלו על הדיונה הדי תלולה וגבוהה וגלשו.

אין ספק שהחוויה מוערכת גם מעצם העובדה שאיש לא סחב אוהלים, ציוד ואוכל. הוסיפו שירותים אקולוגיים ראויים לכל הערכה ומקלחות עם מים חמים, בהן אפשר להתחיל או לסיים את היום. למפונקים, כמונו, הזמנו וקבלנו ארוחת בוקר להערכה גדולה – הילדים אפו הפיתות על פלטות קעורות, כמו במדבר…

חשוב מאד להדגיש הצוות קשוב, נעים, מאיר פנים ועומד לרשות ללא הפסקה. קפה ותה ומים לשתייה לרשות כולם כל הזמן; ציוד משחקים לקטנים מאד, שח ודמקה, מטקות וכדורים – רק ליהנות.

מוסיף בועז – "בשבילינו המדבר הוא דרך חיים, לכן בבסיס עשייתנו הוא הרצון לשתף חוויה מפנקת בטבע יוצא דופן זה."

לפרטים : בועז שר שלום – 054-5755911

        btt