מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

מי לא אוהב לחלום על חופשה "אחרת"…?
"מקו ועד תרבות" מספקים לכם את החלום, ולא בכדי, כי לכל אחד מגיע. ולו לחלום.

By Tami Klein

פורסם במדור- , ,

נחשפנו לשתי בקתות הקיץ של שני מעצבים פינים ויצרנו קשר עם  Aleksi Hautamäki . אלקסי הוא מעצב פיני בעל רקורד בינלאומי. אנחנו מצטטים תשובתו לנו ולו כדי להתרשם מיופייה של הצניעות אשר בדבריו:

"אשמח להעביר המידע על הפרויקט החדש שלנו בארכיפלאג הפיני, שתי בקתות אשר יזמנו ובנינו, שותפתי Milla Selkimaki ואני. קראנו לו "פרויקט  Ö ", כאשר בשבדית "  Ö ", הוא "אי". רכשנו לפני שנתיים 5 דונם בקצה אי בארכיפלאג, פארק לאומי, ובנינו את הביקתה הראשית עם הסאונה ובית המלאכה.

שני המבנים משבחים את אסטטיקת הארכיפלאג הפיני, להם גגות מבריקים, מרזבים ארוכים, תעלות וחיפוים אנכיים. הבקתות הן ארוכות וצרות, צורה המאפשרת חלונות רחבים ונוף מגוון הנראה דרכם. המבנה מאפשר תפקוד מגוון בו זמנית, דוגמת אירוח חברים בשקיעה בקצה אחד, כאשר בקצה השני הילדים ישנים.

התפיסה הייתה שכל הדברים הנחוצים יהיו אפשריים בשטח קטן, ככל האפשר. כל השטחים הפרטיים עוצבו להיות קומפקטיים ולא לפגום בפונקציונאליות ובנוחות. שני המבנים ביחד הם 70 מטר מרובע, כאשר יכולים בשתי הבקתות לישון 10 מבוגרים, אם צריך.

האי מספק הצרכים – כוח סולארי עבור אנרגיה ומים מסוננים למי שתייה. למבנים יש מים זורמים, השירותים מתנקים במים, בקתות יש חימום, קירור ומטבח מודרני. מים חמים נוצרים באמצעות תנור הסאונה ובאותה מידה מחמים מתחת לרצפה."

כל מילה מיותרת – שני אנשים צעירים, להם רצון לבית קיץ, אחר, תבונת כפיים וכשרון עיצוב, והנה הפרויקט לנגד עינינו. פרויקט  Ö מעורר השראה בעיקר מה מעט, שיכול להיות הרבה, צריך הבן אדם להנות וליהנות.

אנחנו שני מעצבים, Milla, השותפה שלי, מעצבת גראפית ואני מעצב חללים ובעלים של Bond Creative Agency –

https://bond-agency.com/

IG handle: @project_archipelago  https://www.instagram.com/project_archipelago

Photo credit: @Archmospheres https://www.instagram.com/archmospheres

And we have a building blog: https://www.project-o.fi

      btt