מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

טרם קניות – לאור המפורט מטה – קניית שובר מתנה לזולתנו הוא המתנה המועדפת ביותר

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

קניות לחג לעצמנו ולזולתנו בעידן מכירות online עשויות רק להקל על כולנו. שימו לב מדוע שובר המתנה הוא המתנה האולטימטיבית – אנחנו שונים זה מזה ובהתאם צרכינו כה שונים זה מזה.

// צוות "חפצים"

"חפצים" עומדת מול קהל לקוחות מזה 25 שנה. הפעם חשבנו לנכון להאיר – כן להאיר בא' ולא בע'. ההארות מטה עשויות לתמוך בכל החלטה עיצובית, בעיקר טרם קנייה מוצרים לבית.

בעריכת שולחן חישבו על כיצד תוכלו להתחדש מבלי לקנות סטים שלמים חדשים. שילוב בין צלחת עיקרית, ראשונה ומרק, כאשר כל סוג שייך לסט שונה, המראה יכול להיות קודם כל – הפתעה, אולם כדי שההפתעה תהיה נעימה ולא "צועקת", כמובן כל כך חשובה ההרמוניה בצבעוניות המשולבת.

גם אביזרי עיצוב קטנים דוגמת מסגרות לתמונות, אגרטלים, platemats, כלי הגשה… הם חלק מהדיאלוג בין מוצרים בסביבתם, לכן רק בני הבית יידעו הנכון להם בפנים ביתם.

זוכרים כיצד פעם תפרו וילונות? הרבה מאד! בד בכפלים, כאשר תפקידם היה בעיקר "לאסוף אבק" ולחצוץ בין פנים הבית לחוץ. לוילון תרומה גדולה מאד לפנים הבית. בחירת בד הוילון מרכזית – הוילון יכול להדגיש אווירה של קלילות עם נועם ולעדן הנראות; בזכות בחירת בד הוילון הנכון, הוא עשוי להכניס הנוף פנימה מבלי להיחשף לעיני השכנים או העוברים והשבים.

והשטיח? – הוא יכול להיות אותו כתם צבעוני "חם", כמו להוריד התמונה מהקיר לרצפה. מאחר שאנחנו חיים בארץ חמה, נעים לנו להלך יחפים כמעט ברוב חודשי השנה, לכן אין צורך בשטיחים גדולים וכבדים או בשטיחים "מקיר לקיר". מה תפקידם של שטיחים גדולים מאד? גם הם בעיקר אוספים אבק ומקשים על ניקיון קל.

צבעוניות השטיח, בדי הריפוד, כריות הנוי? זאת כבר שאלה של טעם, אבל כדאי לדעת עובדה מרתקת בנושא צבעים – התרבות ההודית לימדה את כל העולם המערבי, מזה די הרבה שנים, שכל צבע מתאים לכל צבע אם נעים לנו בעיניים…יש רק לנסות בעדינות, להכניס פרטי טכסטיל המעוררים אנרגיה בצבעוניותם. העין של כל אחד תדע לומר הנכון – אדום ליד וורוד? כחול ליד ירוק?

בדי ריפוד – חישבו על הפתעת ספה שהמושב והגב מרופדים בבדים זהים אולם בצבעוניות שונה. זאת רק שאלה של הרגל. אם השילוב של שני הצבעים הרמוני – ולא קומפלמנטרי (מה מתאים למה?), כפי שחונכנו במערב.

או לדומא דמיינו חדר מגורים בצבעוניות אחידה של הספה והכורסאות, אבל כורסא אחת "תפתיע" בצבעוניות מעודנת שונה לחלוטין. למה הדבר דומה?כמו להכניס חיוך לבית.

כיסאות האוכל? כיסא אוכל הוא אחד הפריטים היותר שימושיים בבית, לכן חשובה הקלילות בה תוכלו להזיזם , פנימה והחוצה מהשולחן, כשיושבים וכשקמים מהשולחן, כדי להושיב ילד…וכמובן הדגש תמיד צריך להיות על נוחות הישיבה.

היווכחו פעם עד כמה נעים להמשיך ברב שיח סביב ארוחה משפחתית/עם חברים כאשר הישיבה "אינה עונש", ועד כמה מהנה להמשיך לשוחח מעבר לאכילה בזמן הארוחה כאשר כיסאות האוכל מאד נוחים.

חשוב לזכור שבחירה נכונה של – מוצר או של פנים הבית – הוא כאשר הצורה, החומרים והצבעוניות – מנהלים דו שיח עם צרכי ומנהגי הבית, עם האקלים ועם הנוף בהרמוניה המובנת מאליה. מה פירושה של "הרמוניה המובנת מאליה"? שאין מוצר אחד "הצועק" בצורתו ובצבעוניותו ובמיקומו. כולנו יכולים להתחנך לדעת דיאלוג הרמוני ושקט מהו בבחירותינו – זאת רק שאלה של תשומת לב – ואז החושים, הראייה, תחושת הנוחות/אי הנוחות – מתחדדים עם הזמן והם "מדברים" אלינו מאד ברור.

      btt