מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

כיצד נבחן פרטי הריהוט בביתנו ואלו שחשקה נפשנו?

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

האם עמדנו פעם או מדי פעם בפני השאלה – רהיט זה למה לנו? האמת שהתבניות שהורגלנו אליהם בנושא זה כה ברורות ומקובעות (אצל כולנו), כך שלגבי חדר המגורים ברור שצריך ספה, שולחן סלוני, עוד 2 -3 כורסאות לארח…

// צוות "חפצים"

אבל כמו בכל נושא אפשר לפתוח זווית ראייה חדשה, קודם כל בשאלת שאלות:
למה לנו, לדוגמא, שולחן סלוני? למה בדרך כלל הוא משמש? האם הוא אכן לעזר לנו? במה? או – הספה נוחה לנו? האם שניים ביחד יכולים להשתרע/לנוח/לקרוא שוכבים זה ליד זה ביחד? והכורסאות – נוחות לנו? איך נצליח להרים רגליים ביושבנו בהן? אם יוצאים מנקודת מבט שכדאי שנענה מדי פעם לשאלות מעין אלו, כי הן לטובתנו, התשובות לשאלות עשויות לתרום לנוחותנו בביתנו, או עשויות לשפר הרגשת הכף המקסימאלית שרהיטים עושים וגם צריכים להעניק לנו.

מספר דוגמאות – במקום שולחן סלוני שכל תפקידו הוא "לאסוף אבק" ולהניח עליו חפצים לתצוגה – אולי יש פתרונות נכונים יותר? על שולחן סלוני אי אפשר לאכול ארוחה "זריזה", כי הוא נמוך מדי ובין כך מחזיקים הצלחת/הקערה בידיים ואוכלים; כאשר מספר אנשים נוכחים בחדר המגורים, איך כל אחד יקבל הכיבוד? יקומו ויגשו לשולחן הסלוני ויחזיקו אותו בידיים גם הם… אם כך הגידו לעצמכם לשם מה זקוקים לרהיט, שלרוב גם אינו יכול להיות אסטטי מדי בגלל אילוצים מבניים ומיקומו בחלל חדר המגורים?

חישבו כיצד שולחנות צד/שולחנות קפה ליד כל צד של הספה/ניידים/ליד כל כורסא עד כמה ייטיבו עם כולנו. חישבו גם על כיצד לפתע נפתח חלל חדר המגורים ללא אותו שולחן סלוני מרכזי מונומנטאלי.

הדום לרגליים – נסו פעם השימוש בו. מהי ההרגשה לשבת בכורסא ולהרים רגליים על הדום? כל ההבדל בין לשבת "מכופתר" בכורסא לבין להתרווח בה לנוחותך, והרי אנחנו רק זקוקים להדום להרים הרגליים (וכולנו זקוקים להרים רגלים) בסוף יום עבודה, ובעצם בכל שעה מן היום.

הדום מגולף אנגלי

חישבו גם שבמקום אחת הכורסאות מה תהיה תרומתה של כורסת נדנדה העשויה להיטיב למעין תחושה מדיטאטיבית תוך כדי ישיבה בה? חישבו גם לגוון התבנית ספה ו-2 כורסאות תואמות? חישבו גם על העזרה לאם המניקה או מאכילה תינוק שזה עתה נולד בבית, בישיבה בנדנדה כאשר למרות העבודה הקשה של טיפול בתינוק, הגוף נח?

כסא נדנדה

כיצד ניטיב עם עצמנו שהעיתון, הספרים האהובים, כוס השתייה, הצלחת/קערת האוכל, האייפד, היכולים באופן קבוע להיות לידנו מבלי להתכופף או לקום לקחתם? מלבד שולחנות הקפה, שולחנות הצד, יש גם מיני ספרייה מסתובבת. היא תכיל כל מה שנפשנו נרצה שיהיה לנו ליד הספה/הכורסא/המיטה.

אם מוצרי ריהוט אלו יהיו גם מעוצבים בעידון מאוזן וינהלו דיאלוג הרמוני קודם כל איתנו, מה נאמר לעצמנו? שהם קודם כל להנאתנו, לטובתנו, לתרומה חיובית לנו. ואם זאת תהיה התשובה – יאמרו לכם, דיינו.

      btt