מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

חדר השינה – כיצד ניתן לרענן ולהפתיע בנראות ובאווירה

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

חדר שינה יכול להיות אחד החדרים הנעימים ואף מפתיעים, אם רק לא ניפול לתבניות שכיחות קיימות.

// יהודית בר

"חפצים" מציעה בעיקר שלושה דגמים של מיטות, כאשר כל אחד יכול להזמין מיטה לפי מידה, יכול לבחור את סוג העץ והצבע הרצוים לו. השונות בין שלושת הדגמים הוא כשונות בטעמם של אנשים.

 המיטה הים תיכונית, הנמכרת ב"חפצים" מזה 24 שנים, ולא בכדי, היא מאופיינת בעיקר בצניעות שלה – רק הרגליים המגולפות לכל אורכן, מעוצבות.

מיטה ים תיכונית

מיטת טוסקנה מאופיינת בקלילות המראה. גם כאן הגב בעל אלמנט עיצובי, שוב בגילוף, מדגיש סביבת מגורינו, לאורך חוף הים התיכון. רוב הימים חמים בארץ, לכן גב המיטה המאוורר, יתרום לזרימת האוויר.

6004_4-1

למיטת האפריון ניסינו לשוות לה מראה צבעוני מפתיע באמצעות המבנה המתנשא מעליה. המיטה משדרת "כובד ראש" ובכ"ז השילוב בין הצבע החום של גוף המיטה לצבע הכחול של המוטות, תורם לנראות קלילה יותר.

מיטת-אפיריון

הריהוט משני צידי המיטה? –  מוצע ב"חפצים" במגוון מאד רחב, וגם כאן לא נצמדנו רק לשידות, אבל גם הן מוצעות, אלא הוספנו ריהוט לא-שגרתי. שולחנות הקפה האוריינטליים הריבועיים לדוגמא  עשויים כל כך להפתיע. ובפועל כל שולחנות הקפה המוצעים על ידנו יתאימו לנושא; גם הספסל הסיני נבחר לא פעם "כשידה" ליד מיטה, ואנו מודים שהערכנו "פריצת הדרך" של אותם הלקוחות.

מראות הריצפה הקלאסיות הן המראה שהיינו ממליצים לחדר השנה – בקלות ניתן לניידה מקיר לקיר, מאחר שהיא רק נשענת עליו. גם בחדר שנה קטן, המראה בלבן או בחום עשויה גם לשמש למשחק הנראות הקסומה שכל מראה מקנה לפנים חדר.

12cf6ydadvgubhj

תפקיד התאורה מרכזי באווירה שקטה ונינוחה שנוכל לייצר בערב בחדר השנה. "חפצים" ממליצה על מספר גופי תאורה, מאד שונים אלו מאלו : מנורת קיר מתכווננת ונעה מצד לצד, כאשר הקורא במיטה מכוון ישירות אליו את האור; מנורות ריצפה עומדות – בעיקר ממליצים על מנורת הקפיץ, כאשר השוכב במיטה ומעוניין לקרא בזווית מסוימת, קרוב או יותר רחוק מקצה המיטה, הוא רק מזיז בקלות את גוף התאורה המאד קל לתזוזה; שתי מנורות שולחן, כ"א מפתיעה בדרכה, מנורת עץ המשדרת אווירה מאד "יפנית" ומנורת נייר, שיופיה בפשטותה, והאור הבוקע ממנה מאד נעים ונכון לקריאה.

מנורת-שולחן-מעץ
6501_11

שטיח הקילים בדוגמת שבט, אשר נדד על גבול איראן-טורקיה, במידת 1.20X1.20 מ', יתרום אנרגיה צבעונית ובזכות גודלו, עשוי להתאים כמעט לכל גודל חדר שנה.

קילים-סופרה

הוילונות המומלצים? – תרצו מראה חם שגם יעמעם האור בחדר השנה, בחרו בבדי קטיפת הכותנה. הצבעוניות מגוונת והצבעים עזים דיים לשמח העין, ומעודנים דיים כדי "לא לצעוק". בחנו אופציה נוספת – וילונות הסאנלין, בבד ארוג, יהוו כמו מעין טפט יפיפה לחדר . לעומת זאת הבוחר להשאיר בחדר השנה אווירה קלה, מרעננת, יבחר וילון מכל אותם וילונות ה- Voil, (בד כותנה הודי דק ועדין) בהדפסים לבן על לבן  או בריקמה שונים.

וילונות-2
וילונות-1

ואם החדר יכול להכיל שולחן כתיבה, אנחנו ממליצים על השולחן האוריינטלי בצבע חום או בלבן. מדוע? מאחר שהוא יכול לשמש כשולחן עבודה וכשולחן איפור בתוספת מראה תלויה מעליו על הקיר, דוגמת המראה הונציאנית המעוטרת.

והיכן לתלות הבגדים שמפשיטים? הסולם מעץ לבנה המוצע ב"חפצים" הוא אביזר מעולה למטרה זאת – שמלות על קולב יכולות להיתלות עליו, מכנסיים, חגורות, גרביונים.. ומה לא?

והמצעים? ב"חפצים" מתמודדים מאז הקמתה, מזה 25 שנה, במצעים מכותנה, לבנים, עם סימני צבע עדינים, רקומים או תפורים. אין סטים – בחרו הרכיבו בעצמם כל פעם שתציעו מיטתכם.

 כיסויי מיטה? אין יותר אצילי מהקווילטים ש"חפצים" היקנתה להם מראה פרובנסלי, כאשר הדוגמא היא אכן מקווילטים פרובנסליים ישנים מאד. הצבע האחיד – אינדיגו או צהוב, רק מחבר אותנו למקום בו אנו חיים – לאורך חוף הים התיכון במזרח.

קווילטים

      btt