מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

"מסע" ושמו וילונות לבית

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

מהעמדה של דיאלוג יומיומי עם גולשים המבקשים לקנות וילונות לבית, צעירים ומבוגרים, המתלבטים איזהו הוילון הנכון והמתאים לקנות, מצאנו לנכון להתייחס לנושא חשוב זה בהרחבה.

לשמחת כולנו תמה התקופה שוילון לבית הוא מסע כבד, החל מבחירת הבד וכלה בתפירה עצמה. כשאנחנו מעלים לנגד עיני בתים של פעם שוילונות כבדים היו תלויים לעייפה, אוספים אבק וכמו מרהטים את הבית, אנחנו יכולים להעלות חיוך.

להתאים וילון הרבה יותר פשוט מאשר חושבים. ראשית וילון הוא פריט, ולא רהיט. הוילון המוסיף לאווירת החדר. לוילון התפקיד של "תוספת אווירה" – בהירה או צבעונית, קלילה או אצילית, מתנופפת ברוח או מסננת אור, והאווירה נוצרת מהדיאלוג שמתרקם בין הבד, הצבע והאור.

וילון-תאנה-480x360
וילון-שרך-480x360
וילון-מעויינים-480x360

מבחינת התאמת צבע הוילון לריהוט? התרבות ההודית לימדה, מזה מספר שנים טובות, שכל צבע מתאים לכל צבע – אם השילוב נעים לנו לעין. הכל מתאים לכל – זאת רק שאלת המינון. הקובע בבחירה זהו טעמו האישי של הבוחר וזאת הנקודה היחידה המכרעת. ומאחר שוילונות כיום אינם כבר הוצאה כספית כבדה  – אוירה ניתן להחליף אחרי פרק זמן, שנה-שנתיים-שלוש.
כדי להסתתר מפני הסקרנים מבחוץ – יש תריסים, צלונים, בדים אטומים שניתן באמצעותם לסגור את החלון בערב לדוגמא. כדאי לשים לב שגם בד דק מסתיר את בני הבית במשך היום ובערב רואים רק הצלליות שבתוך החדר.

וילון-רקום-480x360
וילון-יפני-480x360

כדאי להעניק מחשבה האם כדאי לאבד אווירה תורמת רק כדי להסתתר מפני השכניםהוילון המוכן, המתחבר בלולאות, בסרטים נקשרים או בקליפסים נוח לתלייה ולשימוש.

לרגישים לאור בחדר השנה, אנחנו ממליצים את בדי קטיפת הכותנה, הרכים. קונים מספר מטרים של בד קטיפת כותנה, תופרים מכפת צרה למעלה ולמטה ותולים עם קליפסים על מוט/קרניז ברזל דק. כה פשוט ויעיל. בדקו את בדי הקטיפה ב"חפצים" – הם מגוונים וייחודיים בצבעוניותם .

סאנלין-480x360
וילון-קוצין-480x360
וילון סאנלין

המלצה – קנו וילונות מוכנים שתוך מספר דקות נתלים ו"מלבישים" הבית ועין הנוכחים.

      btt