מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

מסורת טקסטיל ואדריכלות במלון Cotton House בברצלונה

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

המלון Cotton House קיבל את שמו בעקבות ההיסטוריה של המבנה בו הוא שוכן, אשר בעבר שימש כמשרד הראשי של התאחדות תעשייני בית הכותנה “Fundación Textil Algodonera”. מקורו של המבנה מהמאה ה-19 והוא בעל סממנים מובהקים של הסגנון הניאו-קלאסי, שהפך לאחד מסמליה של העיר. את המבנה הזמינה משפחה קטלנית בורגנית בתקופה בה תעשיית הטקסטיל הייתה בשיאה והוא נמכר באמצע המאה ה-20 להתאחדות תעשייני בית הכותנה. הם רכשו אותו במטרה לספק מקום לינה לכמה שיותר יצרנים ועובדים והפכו את המבנה לבית עבורם.

hotel1
                                                 צילום: מאתר המלון  Cotton House

בגלגולו הנוכחי המלון נרכש על ידי קבוצת יזמים מקומיים, שדאגו לשפץ ולשמר את המבנה על מנת ליצור בו חוויית אירוח מקומית ייחודית. בתהליך השיפוץ הוקדשו משאבים רבים לשימור ושחזור האלמנטים המקוריים של המבנה, הכולל אלמנטים מעוטרים בכל פינה, מהרצפה ועד התקרה הגבוהה. מערכות המבנה הוחלפו במלואן ויחד עם זאת שומרו אלמנטים מבניים רבים כמו רצפת הפרקט, התקרות המעוטרות, חיפויי הקיר בחלק מחללי הפנים וגרם המדרגות, שהפך לאחד מסמלי המבנה.

hotel2
                                           צילום: מאתר המלון  Cotton House

גרם המדרגות הספירלי אשר נבנה בשנת 1957 מחופה בשיש. האלמנט המפתיע ביותר בתכנונו הוא העובדה שהוא אינו נתמך ברצפה שתחתיו, אלא תלוי מלמעלה בעזרת מסגרות מתכת. כך, למרות צורתו המסיבית נוצרת סביבו תחושה אוורירית ומסקרנת.

cotton-hotel-staircase
                                            צילום: מאתר המלון  Cotton House
צוות "חפצים" ממליץ:
[product_slider widths="1/4" product_type="sku-id" carousel="no" item_perpage="1" ids="9458"]
hotel4
                                      צילום: מאתר המלון  Cotton House

מעצב הפנים Lázaro Rosa-Violán הקפיד לשלב בין הסגנון המסורתי של המבנה לבין ריהוט ואביזרים מודרניים ליצירת תמהיל אלגנטי ומרהיב. חדרי המלון מעוצבים בצבעים בהירים תוך שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, מתכת וזכוכית המשולבים בטקסטיל איכותי. פרטים בהשראת עולם הטקסטיל ומלאכת היד מקשטים את האלמנטים השונים בחדר, כמו גב המיטה, הדלתות והריהוט. חלק מהחדרים נהנים מהמאפיינים המקוריים והמרהיבים של המבנה, כמו למשל פרקט בדוגמת משבצות בשני גוונים ששוחזר במלואו באחת מהסוויטות.

לאתר המלון:
http://www.hotelcottonhouse.com/en

      btt