מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

תל יודפת המכושף בחצבים פורחים – טיול לכל המשפחה

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

אם מראה העיניים רוצה להשתכר מתל שכולו שטוף חצבים, אל תפסידו עבורכם ועבור ילדיכם טיול לתל יודפת עם פריחת החצבים לקראת ראש השנה. אין מקום בארץ יותר מרשים בנושא החצבים הפורחים מאשר תל יודפת. זהו מראה כמעט מכושף.

// מערכת "מקו ועד תרבות"

amit_mendelson
צילום: עמית מנדלסון

המסלול מתאים לכל המשפחה, אך הוא כולל גם עליות הדורשות מעט מאמץ על מנת להגיע אל הקצה העליון של התל, המשקיף אל נוף מרהיב. הטיול מפגיש את המבקרים עם היסטוריה מרתקת של היישוב היהודי באזור בתקופת הבית השני וגם עם מראות מרהיבים של צמחים ופרחים, ביניהם גם ריכוז מרשים במיוחד של חצבים וכן עצי לבנה רפואי הצומחים במורדות התל.

צוות "חפצים" ממליץ:
[product_slider widths="1/2" product_type="sku-id" carousel="no" item_perpage="2" ids="9693,9685"]

באזור שכנה העיר הקדומה יוטבת, שנהנתה מהגנה טבעית בזכות מורדות תלולים המקיפים אותה משלושה צדדים. בתקופת הבית השני התקיים בה יישוב יהודי ועם פרוץ המרד הגדול מול הרומאים העיר בוצרה, נבנתה בה חומה ונחפרו בורות מים. לאחר קרבות קשים ומעל לחודש וחצי של מצור, הרומאים כבשו את העיר. מנהיג הישוב היהודי יוסף בן מתיתיהו נשבה ע"י הרומאים והפך להיסטוריון בחצרו של הקיסר. הוא שינה את שמו ליוספוס פלאביוס וכתב שני ספרים בעקבות הישוב היהודי ומלחמותיו, שמהווים מקרות ידע מרכזיים על ההיסטוריה של תקופת הבית השני. בסיור במקום כיום, ניתן לראות את שרידי החומה, מעט מבנים, שוקת, בורות מים ומערות, המספרים את סיפורו של היישוב היהודי במקום ושל הקרבות הקשים שחלו בו.

tamar_paz
צילום: תמר פז
itai_plaot
צילום: איתי פלאות

* צילום בכותרת הכתבה: עודד בז'ה

      btt