מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

טיפים לאירוח וארוחה

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

אירוח וארוחה

כיצד לשמור עשבי תיבול?

טיפ של גולשת באתר:
"בכל שבוע אני קונה זרים של פטרוזיליה כוסברה נענע ובזיליקום שוטפת היטב במים מורידה את הגבעולים ומכניסה לקוצץ ירקות כל חבילה הפטרוזליה והכוסברה קצת נענע וקצת בזיליקום קוצצת מיבשת ומכניסה למיכל פלסטיק למקפיא תמיד מוכן ומזומן לקציצות סלטים טרי טרי למרק ולכל מה שתבשלו. בתיאבון!"

כיצד לסדר את האורחים ליד שולחן האוכל?

ביום האירוע אפשר להכין פתקים קטנים עם שמות האורחים, ובכך לתכנן היכן יישב כל אחד. בני זוג יישבו האחד ליד השני, ילדים קטנים נמקם ליד הוריהם, וילדים בוגרים יותר – ביחד.

כיצד להגיע לרגע האירוח מוכנים בזמן?

תכננו הכל ברשימות: פרקו את הארוחה למנות ואת המנות לרכיבים, כך שתקבלו רשימת מכולת של כל המצרכים הדרושים. ביום האירוע, הדביקו על המקרר את התפריט וסמנו מנות שצריך לחמם.

כיצד להתלבש לאירוע אותו אנו מארחים?

אם מדובר בארוחה, ליבשו בגדים נוחים שיאפשרו לכם לתפעלה באופן חופשי. הכינו מראש סינר שאותו תלבשו בזמן העבודה, אך הסירו אותו בעת קבלת האורחים. עם זאת, התלבשו לכבוד האורחים והמנעו מתחושה מזלזלת באלו הבאים לבקרכם.

כיצד להקל על העומס בהכנת ארוחה מורכבת?

הכינו מראש תערובות תבלינים וצירים וכך גם תשפרו את איכות המנות. צירי בקר, ירקות ודגים ותערובת עשבי תיבול שימרו במקרר לשעת הצורך.

כיצד להתאים את התפריט לכל אחד מאורחינו?

יש לברר רגישויות, מגבלות רפואיות, מחלות ודיאטות מראש. יש להכין לילדים מנות המיוחדות להם וירגיעו אותם בזמן הארוחה. צרו ניגודים בטעמי המנות, בכדי לאפשר לכל אדם לטעום לפחות מנה אחת שיהנה ממנה לפי העדפתו האישית.

כיצד לסדר את כוסות השתייה על השולחן?

הכינו מראש כמות כוסות המתאימה לכמות היין המוגשת על השולחן בכדי לאפשר לאורחים לטעום מכמה סוגי יין ולהשוות ביניהם. הכינו כוס נפרדת לשתייה קלה וכוס נפרדת ליין פתיח (אפריטיף) ויין קינוח (דיז'סטיף). מקובל וכדאי לתת לכל סועד מס' כוסות שונות.

      btt