מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

טיפים לנסיעות וטיולים

By hhm_hafatzim

פורסם במדור-

נסיעות וטיולים

כיצד נפיג את שעמום הילדים בזמן החופש הגדול?

במקום לתת לילדים לצפות בטלויזיה, העסיקו אותם במלאכות שונות בבית:
מדוע לא לתת לילדים לאפות עוגה או לבשל בעצמם במטבח?
מדוע לא למיין בגדים ישנים ולמסור אותם כתרומה?
מדוע לא ללמוד שפה חדשה או לבלות בקריאה?
מדוע לא לשתף אותם בנקיון הבית או בעבודות הסידור והארגון?
שתפו את הילדים בעשייה אקטיבית, שתעניין אותם ותקנה להם כלים אשר במהלך שנת הלימודים אין באפשרותם לרכוש.

כיצד מומלץ לארוז כלי רחצה?

רוב האנשים נוטים לארוז יותר כלי רחצה מהנחוץ. אירזו כלי רחצה בבקבוקים קטנים ועיטפו אותם בשקיות ניילון. במקרה חירום בו יקרה משהו לבקבוקים אלו, הנזק לבגדים יצומצם – וגם נפחם במזוודה יהיה קטן יותר.

כיצד לבחור צבע הבגדים לנסיעה?

על מנת לאפשר כמה שיותר שילובים בין בגדים שונים, מומלץ במידת האפשר לרכז את כל הבגדים הנארזים לנסיעה סביב גוון צבע עיקרי אחד. כך ניתן יהיה לשלב ביניהם באופן טבעי.

כיצד להמנע מקמטים בבגדים הנשלחים במזוודה?

בגדים רבים מומלץ לארוז מגולגלים ולא מקופלים: חולצות טי, תחתונים, שמלות וכו'. עם ההגעה ליעד, יש לשלוף את הגליל ולפתוח אותו. במקרה שבכל זאת התקמטו, ניתן לתלות על קולב באמבטיה בגד שהתקמט ואדי מים חמים יסייעו לו לחזור למצבו הרגיל.

כיצד לחלק פריטי לבוש בין כמה מזוודות?

במקרה שנוסעים עם כמה מזוודות, יש לחלק באופן שווה את פריטי הלבוש מכל הסוגים בין המזוודות ולא לרכז אותם במזוודה אחת, וזאת מחשש שאחת מהן תאבד. אם יש אפשרות לעשות זאת, כדאי גם לארוז במזוודת החברים שקית עם לבוש בסיסי – מאותה הסיבה.

כיצד לקחת עמנו לנסיעה את כל מה שנחוץ?

עצה בסיסית אך הכרחית: הכינו רשימה קבועה שאותה תשלפו בכל פעם שתגיעו לשעת האריזה. הרשימה גם מאצה את קצב האריזה ומייעלת אותה, וגם מונעת באופן מוחלט מצבים שבהם תשכחו בבית פריטים בסיסיים. שימרו אותה בהישג יד ועדכנו מפעם לפעם.

עד כמה כדאי להעמיס באריזת מזוודה?

בפירוש כן. חפצים המפוזרים מזוודה חצי ריקה יגרמו לה להטלטל ותינזק במהלך הנסיעה. ארזו את מזוודתכם בחכמה, כך שכל נפחה יתמלא. כך תשמרו גם על החפצים וגם על המזוודה.

      btt