מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

מסעדת שף "אלמרסא" בעכו העתיקה – המלצה חמה

By chayap

פורסם במדור- , ,

אם מטיילים בעכו ואתם לפני ארוחת צהריים או ערב, או רוצים לחגג אירוע בצפון, אנחנו מאד ממליצים על מסעדה מעולה זאת. קראו קורות השף. המסעדה צמודה למעגן סירות הדייגים בנמל הדייגים. בקשו לשבת ליד הקיר-חלון ותספגו גם אווירה של נמל דייגים אוטנטי. 

שף עלאא מוסא  החל את הקריירה שלו עוד כנער כשוטף כלים,  כשהוא בן 15 בלבד במסעדה מוכרת בעכו , וכך נחשף לראשונה למטבח ים תיכוני – דגים ופירות ים.

לאחר זמן קצר, בשל כישוריו והמוטיבציה הרבה שהפגין הוא סומן על ידי השף, ועבר לעבוד כשוליה של אחד הטבחים במסעדה. את המקצוע הוא למד מניסיון בשטח, וכך החל ללמוד את אמנות הבישול בבית הספר לקולינריה "דן גורמה" בחיפה.

כשסיים את לימודיו החליט להדרים לעיר אילת ולהתמחות במלונות העיר. תחילה עבד במלון "רויאל ביץ' ", אחד המלונות המובילים בעיר. במעבר לתל אביב, החל לעבוד במסעדת השף "כרמלה בנחלה" של שף דניאל זך. תוך זמן קצר, וכשהוא בן 20 בלבד, מונה מוסא לסו שף המסעדה.

מוסא המשיך לממש את אהבתו למטבח אבל הפעם בחו"ל. במשך 5 שנים שהה בשבדיה ועבד בשלוש מסעדות עטורות כוכב מישלן, הראשונה הייתה "opera ke llaren" הצרפתית, השנייה, "F12", מסעדת פיוז'ן אירופאית והשלישית, "La rose", שהחליפה תפריטים מדי שבוע וחייבה את השפים להיות יצירתיים במיוחד.

העבודה במטבחי המסעדות הבינלאומיות אפשרו לו להיחשף לסודות הבישול המולקולארי, לטכניקות בישול חדשניות ובעיקר להיחשף לחומרי גלם איכותיים ומורכבים ואשר חלקם אינם מוכרים בישראל. לאחר ארבע שנים בנכר החליט לשוב ארצה לעיר מולדתו עכו ולממש את חלום ילדותו – לפתוח מסעדה משלו.

בשנת 2012 הוא ומרוואן סוואעד, חבר ילדות, פתחו את מסעדת השף וביסטרו ים תיכוני "אלמרסא" (המעגן) שמציעה את ניחוחות הים היישר אל הצלחת, אל מול נוף פנוראמי מרתק של סירות הדייגים וחומות העיר העתיקה.

השנה, 2018, עוד חלום התגשם – שף עלאא מוסא פתח את הבייבי השני שלו מסעדת "לוקס" בחיפה, בעיר התחתית, מסעדה בה הוא משלב בין אוכל מקומי, עונתי ואישי. למקום בילוי לא-מכופתר, בגובה העיניים. הדגש במסעדת "לוקס" – אוכל מצוין באווירה שמחה ונעימה.

חשוב להדגיש – השרות באלמרסא היה מאד קשוב, נעים, כאשר היה ברור שהצוות יעשה הכל שהלקוח ייהנה. לא רבות מסעדות מעין אלו.

ביקשנו מהשף עלאא מוסא לתרום לקוראי המגזין מתכון כנאפה. הכנאפה שאכלנו בסיום הארוחה במסעדה, היה מעולה!

מתכון הכנאפה

מתאים ל 4 מנות – מחבת בקוטר 22-24 סמ'

מאחר שהכנאפה שאכלנו במסעדת השף עלאא מוסא הייתה כה טעימה, ומאחר שהכנת כנאפה כה פשוטה , להלן מתכון המסעדה :

100 גר' שערות קדאיף

50 גר' גבינה מתוקה (הכוונה לא מלוחה -לדוגמא מוצרלה )

2 כפות סמנה – חמאה מזוקקת או חמאה רגילה. עדיף הסמנה.

2 כפות פיסטוק חלבי טחון

הסירופ – הכמות מאד גדולה

  • חצי ליטר מים
  • חצי קילו סוכר

**כמות המים והסוכר היא עבור כמות גדולה.
מחליטים באותו היחס בין מים לסוכר הכתוב מעלה,
בהתאם למתיקות שאוהבים ולמספר המנות.
מקל קינמון – לכמות קטנה חצי מקל נכון
2 יח' הל
2 יח' כוכב אניס
**כמויות ההל והאניס מתייחס לכמויות של חצי ליטר מים וחצי ליטר סוכר.
יש להוריד הכמות בהתאם למספר המנות.

אופן הכנה לסירופ:
מרתיחים את כל המצרכים ביחד למשך 15 דקות מסננים ומשארים בצד להתקרר. 

אופן הכנת הכנאפה:
במחבת טפלון לא דביק, מורחים את המחבת בסמנה מפזרים את שערות הקדאיף ומעליו מפוררים את הגבינה ,אופים על הגז עד שהצבע הופך להיות  חום זהבהב , הופכים על צלחת באותו גודל ומוזגים מעל סירופ ומפזרים פיסטוק חלבי בהגשה.

אלמרסא –  נמל הדייגים בעכו העתיקה – טל 9019281 04

לוקס – הנמל 13, חיפה – טל 2060970 077

      btt