מגזין "מקו ועד תרבות"

from Line to Culture – the magazine

משולש העיצוב ב- Shoreditch בלונדון. רוחו – בינלאומית וגישתו – מכילה.
מה זה אומר?

By Tami Klein

פורסם במדור- , ,

למרות שפסטיבל העיצוב בלונדון הסתיים בספטמבר 2019, מירב המשתתפים קיימים קבע או השאירו מיצגיהם לשימוש העוברים והשבים. בדרך זאת, מערכת הגומלין אינה חד פעמית או ספוראדית. מטה תמצאו מפה העשויה להדריך היכן ומהו התוכן.

שיתוף פעולה בין יוצרים במזרח לונדון נוצר ב- 2008, והוליד את  – Shoreditch Design Triangle, פלטפורמה תרבותית המטפחת יצירתיות ושיתוף פעולה בין היוצרים. עם השנים התרחבה הפלטפורמה מעבר למשולש    Old Str. – Shoreditch High Str. – Great Eastern Str.,  והפכה לאזור הגדול ביותר המשתתף בפסטיבל העיצוב השנתי בלונדון. מדוע הפלטפורמה מכנה עצמה – רוחה בינלאומי וגישתה – מכילה? באזור זה ניתן בכל השנה למצוא תערוכות, מיצגים, מיצגים נסיוניים, בתי מלאכה, הרצאות, טיולים מודרכים בנושא עיצוב ואמנות, מסיבות ייחודיות, וכמובן גם מספר מקומות קולינאריים שלא כדאי להפסיד.

מיצג מאד מעניין שהוקם עבור פסטיבל העיצוב שהתקיים בסטמבר 2019, הוא Please Be Seated ב- Broadgate. חברת נדל"ן British Land  מימנה בשטח בבעלותה מיצג של המעצב הבריטי, סקוטי, Paul Cocksedge. ראויה להערכה התפיסה, גם של בעלי הממון, לייצר למען אנשים. ב- Finsbury Avenue Square הוקם המיצג – נא לשבת – מקרשי פיגומים מעובדים, יצירה שצעיר ומבוגר, ילדים משחקים, כולם ימצאו מענה לשבת, לשכב, להתרועע, לשחק מחבואים או למצוא פינה מוצלת. 

Please Be Sitted אסטטי בצורה מפתיעה – מכל זווית שתביטו בו, והמרשים ביותר הוא הצילום אווירי (ראו צילום ראשי של כתבה זאת). לייצר, כמו יש מאין, כלומר למחזר ולעבד עץ לנוחות מקסימאלית עבור  מבקר או עובר אורח, הוא ללא ספק יצירה המצביעה קודם כל על יחס ליצירה, לעיצוב, לאמנות, בדגש על דיאלוג הכרחי בין יוצר לסביבתו האנושית.

אפשר להגיע למקום מתחנת המטרו Liverpool str., ממנה בהליכה של 5 דקות תיחשף היצירה היפיפייה הזאת.

 

http://www.paulcocksedgestudio.com/please-be-seated

היכן לאכול?

  • מומלץ בית קפה-מסעדה Albion Shoreditch – הכל מומלץ! במסעדה זאת. גם  המאפים , מלבד האוכל, אופים ומבשלים במקום. גם המחירים סבירים ביותר.
  • מסעדונת יפנית טובה מאד – תפס אותנו הגשם,נכנסנו ונהנינו ממרק נודלס נפלא –  Shoryu Ramen Shoreditch  ,  45, Great Eastern St . לפי כמות המקומיים שהגיעו לאכול צהריים, הבנו שלא רק מרק הנודלס מומלץ.

שוטטות  ברחובות המסומנות במפה יחשפו עיצוב שטחים ציבוריים המשלבים יצירות אמנות :

נוכל להוסיף להשלמת תמונת ההנאה התרבותיות בלונדון מספר המלצות נוספות, שחלקן יתכן שהן מוכרות לכם:

  • הבניין החדש, בו החלל הפנימי מעוצב מאד מעניין – The Design Museum ב- Kensington High Str אשר נפתח ב-2016 הוא מוזיאון מתאים לכל המשפחה, לילדים, בעיקר כדי לדבר כיצד העיצוב תרם במהלך עשרות שנים לעיצוב – החל מהטרנזיסטור וכלה בכלי פלסטיק יומיומיים. בחלל המרכזי, ביטויה של היסטוריית העיצוב מרשים.
  • Tate Modern, תחנת הכוח שהפכה לאייקון תרבותי לאורך הנהר, תמיד תעורר התפעלות מהנוף הנשקף מהמסעדה בקומה השישית. אל תפספסו שעה-שעתיים של הרגעות מול הנוף הנשקף מקיר הזכוכית של המסעדה. (כדאי להזמין מקום מראש). האוכל מאד טעים והנירוואנה שתעטוף אתכם שווה הזמן שפיניתם. בנוסף, אני משערת
    שכמעט תמיד תמצאו ולו תערוכה אחת העשויה לעניין אתכם.
  • לאוהבים מוסיקה קאמרית, אולם קטן, מ- 1901, יפיפה מומלץ ביותר – Wigmore Hall ב- Marylebone ברחוב כשם האולם. זהו אולם שההיסטוריה שלו מעניינת. הוא נבנה ע"י החברה הגרמנית Bechstein , כאשר אולמות התצוגה של פסנתריה היו ליד, ברח' Wigmore.  הקופולה (המצוירת), מעל הבמה, תורמת רבות לאקוסטיקה הטובה מאד של האולם. כרטיסים אפשר למצוא כמעט תמיד שעה, שעה וחצי לפני הקונצרט. פרט חשוב נוסף הוא הבר והמסעדה בקומת המרתף – ארוחות מוגשות עד שעתיים לפני מופע.

      btt